19 januari 2012

Tråkiga veckor

Så ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, men det har inte hänt så mycket så jag har inte vetat vad jag ska skriva om. Nu när skolan börjat igen så har det mest bara varit till att sova / gå i skolan, är trött hela tiden typ.
Jag tycker att det börjat bli svårt i skolan nu, har lite svårt att förstå hur man säger vissa saker (går inte att förklara vad det är som är svårt). Visst, det är ju bra för mig att jag sitter vid Fredrik och Laure eftersom att de är de bästa i klassen, men det känns som att jag drar ner dem bara för att jag inte förstår, känns lite jobbigt då ...




Men i alla fall, på helgerna gör vi det vanliga: går ut och äter eller hittar på något tillsammans. Förra helgen så stack jag, Fredrik och Marcus till IKEA i Osaka.
Det var nog något av det bästa vi gjort! Alla grejer hette något på svenska, så det var kul att gå runt och läsa lite svenska och se hur de översatte orden till japanska, haha. Sen så åt vi även svensk mat där, vilket var sjukt gott. Och jag avslutade självklart allt med att äta 2st IKEA korvar!!!
(Glömde dock min kamera igen, så bad Fredrik och Marcus att ta kort åt mig.)



Men ja, det är typ det jag gjort på 2 veckor, händer som sagt inte så mycket. Får ser om det finns mer att göra när det inte är så kallt ut längre.
(Har tvättat lite kläder med, ser helt galet ut när jag har tvättlinan från min balkong fram till toalettdörren i andra rummet, men vad ska man göra? haha)

1 kommentar:

  1. Kul med uppdatering! tänk på att inlärning av nytt språk går i vågor, ibland lär man sig massor och tycker att allt är enkelt, och ibland går allt trögt och allt känns svårt. det är normalt och handlar om att hjärnan bearbetar det den lärt sig. fortsätt kämpa på så blir det lättare igen! :) förövrigt - ta mer bilder där du själv är med, det är de bilderna som är roligast att se och som troligtvis kommer vara roligast för dig själv att kolla tillbaka på i framtiden. Fight!

    SvaraRadera