9 april 2012

Vårlov

Nu har det gått över en månad sedan jag skrev sist och det har hänt ganska mycket på den månaden.

Först så har jag haft prov i skolan som ska avgöra vilken klass jag kommer landa i efter att vårlovet är slut. Om jag har fattat rätt så kan man landa i 3 olika klasser: En nybörjarklass då man får gå om kursen igen (om man fick dåligt på provet); En lite bättre klass där man fortsätter där man avslutade innan lovet; En mycket bättre klass då man får lära sig svårare saker.

Jag fick runt 60% på provet, så det var kanske inte så jätte bra, men kan ju säga att grammatiken i japanskan är helt galen, fattar inget alls :(
Så får se om va 1 vecka vart jag landar.

Sen så har syrran varit här och i ca 2 veckor.
Hon har kört med mig så jävla mycket varje dag, haha :)

Vi har varit och kollat överallt i Kyoto, varit i Osaka och tittat på slottet och akvariumet, Hiroshima och åkt till en ö med tempel och en Torii i vattnet och även tittat på en Dome som står kvar efter första atombomben, har varit i Tokyo och sprungit runt och tittat på saker.

Jag ska lägga upp lite bilder på fliken som finns på bloggen här. Så då får ni se alla bilder jag har tagit där :)
Syrran har tagit många fler bilder så ni kan kolla på hennes blogg: www.nat0.se
Och hon uppdaterar lite oftare än mig, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar