19 maj 2012

Himeji slottet

Förra helgen så stack jag, Marcus och Fredrik iväg till Himeji för att kolla på slottet som finns där. Så vi stack iväg tidigt på morgonen och hoppade på tåget som tog 90min att åka. Som tur var fick vi sittplatser nästan på en gång, så vi slapp stå hela tiden.
När vi kom dit så köpte vi en snabb frukost och gick och satta oss vid ett bord och åt. Sedan stack vi iväg till slottet. Det enda dåliga med detta är att de håller på att renoverar slottet just nu, så de har byggt ett extra hus utanför för att skydda det ... så det enda man såg var extra huset med en bild av slottet på ... yaay!













Men det var ganska så nice ändå faktiskt, vi gick runt på området och efter det så stack vi in i huset de byggt utanför och tittade på hur de lagade det osv. Så resan var ju inte helt förgäves. Där inne så började en guide prata med oss och efter ett tag så tipsade han oss om ett sushi ställe lite längre bort från slottet som heter Sushi-Ro. Så när vi var klara så stack vi dit och åt sushi. Och kan säga att Sushi-Ro var nice!






Efter det så hoppade vi på tåget hem igen, och när jag kom hem så gick jag och lade mig på en gång typ, var helt slut, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar