8 november 2011

Keitai denwa

Idag så köpte jag mig en mobil för ca 500kr. Finns butiker lite här och där som heter "Softbank" de säljer mobiler till såna som mig som kommer från ett annat land. De kallas för "prepaid phones" och allt är fixat på dem, man måste bara välja ett fint nummer och en mailadress som man behöver för att folk ska kunna skicka sms till en.


Så mitt nummer här i japan är 080-4490-3747.
Och min mail är christoffer.ek@softbank.ne.jp


Så nu kan jag äntligen ringa till folk som jag känner här nere om jag vill få tag på dem under helgen eller något sånt. Hade behövt det i helgen som var då Marcus och jag kom hem vid 21.00 och såg på facebook att några hade tänkt gå ut vid 20.00 .... men aja, så kommer det inte bli igen i alla fall !

(Keitai denwa = Mobil)

1 kommentar: