2 november 2011

Spelhallar

Eftersom att jag och Marcus bor så långt bort så måste vi ta bussen till skolan varje dag. Det tar ca 30min för bussen att komma till Shijo Kawaramachi där vi ska hoppa av bussen. Busshållplatsen ligger mitt i centrum så när vi hoppar av så är det fullt med butiker överallt runtomkring oss.
Men just framför busshållplatsen så finns det en spelhall med 6 våningar. På de första två våningarna så har de UFO-kranar där man stoppar i 100yen och så får man försöka styra kranen så att när den åker ner och greppar tag så ska man få tag i något. På andra våningen så har de även en massa spelmaskiner, så som bilspel, skjutspel och en massa annat.
På tredje och fjärde våningen så hade de en massa Pachinko maskiner (kolla upp på internet vad det är, jag vet inte själv hur det funkar). På femte våningen hade de en massa fightingspel där man möter personen som sitter på andra sidan maskinen och på sjätte våningen hade de bara dart tavlor.

En dag efterskolan så stack jag, Marcus, Fredrik och Gustav dit för att titta lite. Marcus och Gustav sprang runt och testade en massa skjutspel medan jag och Fredrik testade maskiner där man måste trycka på olika knappar i rätt tid så att det passar till låten man väljer, nästan som Guitar Hero.








Efter vi varit där i kanske 1h 30min så stack vi därifrån och Marcus och jag hoppade på bussen som tar oss hem. Vi ska dit tidigare någon dag då det inte är så mycket människor så att vi slipper skämma ut oss. haha : )

(Det är lite svårt att ta bilder på tv-skärmar då de är så ljusa och något rör sig på bilden hela tiden, därför bilder är som de är)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar