28 november 2011

Senaste veckan

Den här senaste veckan så har jag gjort ganska så mycket om dagarna. I måndags efterskolan så stannade jag kvar med några klasskompisar och så gick vi ut och åt lite Ramen och bara umgicks. Samma sak hände på tisdagen, då stack jag, Fredrik och Marcus iväg till ett ställe som heter Shakky's. där så har de pizza buffé så det var bara att ta hur mycket pizza man ville, MUMS! I onsdags så var det röd dag här i Japan. Den 23 November varje år så har de en röd dag, den dagen är röd för att man vill tacka alla för att de jobbar så hårt hela året, så de belönas med en ledig dag i November, haha.





Så under onsdagen så var jag hemma och tog det lugnt bara, satt och tittade lite på läxorna som börjar bli lite svåra nu, börjar bli ganska så många tecken som man måste komma ihåg.


På torsdagen så stack jag och Marcus hem på en gång för att vi ville ta det lite lugnt en dag i alla fall. På fredagen så stack jag, Laure och Fredrik iväg till en marknad som var precis bredvid min lägenhet i templet som ligger där. Jag trodde det skulle vara inne i själva tempelområdet men alla stånd var utanför på gatorna. De hade en massa grejer där, men det som lockade mest var sakerna som man kunde äta, haha.











 

På kvällen efter skolan så stack jag och en grupp fån klassen till en arcadehall igen för att spela lite på maskinerna, tror vi var där i nästan 3h, tiden går fort när man slösar pengar på värdelöst skit, haha.










På lördagen så stack jag, Fredrik, Marcus, Laure, Cédric och Louka iväg till ett ställe som heter Kurama, men det berättar jag om senare, nu blir det frukost och sen skola, skriver mer ikväll, bye bye.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar