12 november 2011

Kotatsu och Osaka

Jag är ledsen att jag inte har skrivit på ett tag. Jag har känt mig lite dålig så jag har mest bara legat i min säng och halvsovit när jag kommit hem från skolan, har fått tvinga mig att göra läxorna t.o.m. Men nu mår jag bättre :D

Igår så var jag ute med Marcus, Gustav, Fredrik och Camilla från min klass, sen så hade vi Simon från en annan klass med oss. Vi var på en slags bar där ölen kostade 100yen (10kr typ) och där man kunde beställa in skaldjur/fiskar till mat. Jag som kom dit lite senare än alla andra anlände precis när de fick in en stor jävla krabba, haha.
Efter det så stack vi till en annan bar som hette ZaZa där en jävla mass icke japaner fanns. Där så rökte de jag var med vattenpipa och kastade Dart, vilket är livsfarligt när folk är fulla fan!








Anledningen till att jag kom sent till baren var för att jag var tvungen att skynda mig hem efter skolan för att min kotatsu skulle komma någon gång mellan 18:00-22:00. Jag tänkte att jag skulle testa en annan buss än den vanliga, men jag lyckades hoppa av vid fel busstop och gå vilse bland små gatorna. Men tillslut hittade jag en stor väg igen och tog en ordentlig buss hem. När jag kom till min lägenhet så stod de utanför och knacka på, så det var bara att be om ursäkt på den lilla japanskan jag kan och sen börja bygga ihop mitt bord :D

Nu så ska jag lägga mig för imorrn så sticker jag och ett litet gäng till Osaka för att gå på Osaka Castle och sedan går runt lite här och där och ta kort. Marcus och jag ska sticka från lägenheterna vid 07:30 så det blir inte mycket sömn tyvärr ...

Här är en länk som jag fick av Chen i min klass: http://www.osakacastle.net/english/
(Btw, jag drack inget igår kväll efter som att jag är den enda vettiga utav oss ;D
men jag testade dock ETT bloss på vattenpipen som verkligen inte var god....)

3 kommentarer:

  1. men vattenpipa är ju mums ;)

    SvaraRadera
  2. härligt ek, nu kan vi starta den officiella kotatsu klubben.

    SvaraRadera
  3. Mm, när jag kommer hem så kan vi slå ihop våra bord och ha vårt första Kotatsu möte :)

    SvaraRadera