16 december 2011

Imperial Palace

Igår så stack jag, Fredrik, Loure och Louka iväg till Imperial Palace som ligger mitt i Kyoto typ. Fredrik kom hit vid 08.50, så vi stack iväg på cyklarna och var framme vid Imperial Palace efter ca 15min, så det ligger inte så jätte långt bort.
Imperial Palace ligger i en sjukt jävla stor park, när vi cyklade in dit så kunde man titta åt vilket håll som helst, men parken bara fortsatte och fortsatte. Hur lyckas man behålla något sånt mitt i en stad? Funkar nog bara i Japan, haha.
Loure hade i alla fall fixat så att vi skulle få en guide som visade oss runt där inne, så vi satt inne i vänterummet tills klockan blev 10.00 då gick vi ut och började guiden runt hela alltet.








Hela alltet var riktigt snyggt, trädgården / husen / målningarna osv. Guiden var på ungefär 1 timme, så man hade ju tid att ta kort.
Finns många bilder om ni går in på andra länken som skickar er till min Picasa sida, tror det var runt 170 bilder jag tog där igår, så titta ska ni se :)




Efter att vi varit där så stack vi iväg på skolan. Vi passade på att köpa lite fika och sätta oss längst floden som rinner längst höger sida i stan. Såg en gubbe som höll ut mat i näven och en massa fåglar flög till honom och åt ur handen, var mest fiskmåsar, så han får vara försiktig för att inte bli ner skiten, haha.







När skolan slutade så stack vi iväg och käkade på en Sushibar. Där inne hade de ett sånt där band som snurrade runt rummet om och om igen men nya tallrikar på med sushi på. Jag var inte så himla förtjust i det där så när vi gick hade jag bara tagit 3st tallrikar, de andra hade tagit upp mot 10st tallrikar. På varje tallrik ligger det två små bitar och en tallrik kostade 137yen. Så det var ju inte jätte dyrt.
Men jag tänker nog inte äta sushi så ofta i alla fall .... Då kommer jag ju gå hungrig hela tiden här borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar