21 december 2011

Snart jullov!

Den senaste veckan har jag inte gjort så mycket.
I helgen så var Louka, Laure och Fredrik hos mig och gjorde pannkakor. Den här gången så tog alla med sig lite grejer som vi använde för att laga maten, så att det inte bara var mina grejer, haha.
Louka och Laure visade något som de brukade ha på pannkakorna i Frankrike. De täcker ena halvan med ost och sen så har de honung på osten. Det såg verkligen inte gott ut, men jag kan ju säga att det var sjukt jävla gott faktiskt, testa det där hemma ska ni se!
Marcus kom över lite senare (mitt i natten) för han hade mycket läxa den här helgen. Alla ska hålla ett 3min tal framför klassen och det var Marcus tur direkt efter helgen.
Vi passade på att titta på film, två stycken t.o.m. "How to train your Dragon" och "Robin Hood: Men in tights". Mel Brooks filmer är helt underbara, haha.

I går (tisdag) så hade vi ett Kanji test, så mansatt och pluggade på det resten av helgen / måndagen. Det gick väl bra antar jag, jag skrev överallt, men om det är rätt vet jag inte ... Tror vi kan runt 80st kanji nu, börjar bli lite att komma ihåg.





Så nu på torsdag så har vi vår sista dag i skolan, vissa personer slutar även skolan då, så vi ska nog gå ut med dem och äta innan de åker hem ... Kommer sakna Lin, Chin och Wendy :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar