30 december 2011

Jullov

Nu har det gått över 1 vecka sedan mitt jullov började och jag har slappat nästan varenda dag, haha!
Det har inte blivit så mycket kort eftersom att jag antingen har glömt min kamera eller så har batteriet tagit slut, så jag kan inte visa vad jag gjort tyvärr. Ska fråga de andra om bilder när de har lagt upp dem på internet.




Samma dag som skolan slutade, dvs 22/12, så stack vi ut och åt med nästan hela klassen eftersom att Chin och Lin inte kommer gå i skolan något mer, utan de ska hem till Taiwan och jobba. Så vi stack till restaurangen "Star" och käkade lite, sedan beställde vi in en stor jävla efterätt.





Senare på kvällen så stack vi till ett ställe som hade tre våningar. På våning ett så hade de en massa karaokerum, och fullt med datorer som det fanns internet på, så fullt med japaner satt och spelade WoW ....
På andra våningen så hade de hur många bokhyllor som helst med manga i, soffor som man kunde sitta i  och små bås som de fanns en dator i.
På våning tre så hade de darttavlor, biljardbord, pingisbord och små rum med tv / kotatsu / spelkonsol / dator.
Jag tror vi var där i nästan 8h. Började med att spela pingis i nästan 2h och sen så satt vi och sjöng i 6h. Det kostade 1400yen/ca 140kr att får vara där i 6h, vilket är inte så jätte dyrt, men om man är där ofta så kommer det väl göra ont i plånboken.

Sen har det ju varit julafton med! ;D
Jag, Marcus, Fredrik, Louka, Daniel och Miriam stack iväg till Laure som hade fått låna grannens kök/vardagsrum, så vi tillbringade kvällen där. Jag hade gjort köttbullar som jag tog med som vi kunde äta, Fredrik hade köpt potatis så vi kunde gör potatismos, Marcus köpte dricka (alkohol), Daniel och Miriam hade med sig någon spansk mat som var riktigt god, Louka hade tagit med sig franskt vin och Laure hade anklever som man tydligen äter på macka under julen i Frankrige .... Det var faktiskt gott.


Enda julklapparna jag fick i år med var de jag köpte till mig själv. Köpte hela Doubt! serien.
Ja just ja! Jag har ju även flyttat min dator till kotatsun nu med, så passade på att möblera lite igen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar