17 oktober 2011

Första dagen i skolan

Sådär nu har jag varit i skolan på riktigt för första gången!
Vår klass har folk från en massa olika länder så som Frankrike, Spanien, Indonesien osv. Totalt är vi ungefär 20st
Jag och Marcus landade bredvid en annan svensk kille så vi tre satt och pratade och försökte hjälpa varandra förstå vad fan vi håller på med, haha.
I 2h hade vi vår rektor Kurita som "försökte" lära oss hur man börjar prata med varandra och hur man ställer vissa frågor. Den sista timmen hade vi en kvinnlig lärare som gick genom nästan samma sak, fast hon lärde oss hur man gör när man träffar någon på stan typ. Svårt att förklara, ni får komma hit och vara med själva om ni är så intresserade, haha :)


Efter det så stack Marcus och jag hem och plockade upp Nicklas för att gå iväg och äta på ett ställe som heter "Mos Burger". Det låter kanske inte så gott men det var det; och det kanske låter som att man får mos, men det fick man inte, snyft.
När vi var mätta och belåtna så gick vi över gatan till Kyoto Coop igen för att köpa lite mat så vi klarar oss i några dagar till. Just nu så sitter jag och trycker i mig bröd som jag precis köpte, vet inte riktigt vad det är men det ser ut som Melon Bread i alla fall ... gott var det dock !!


Efter det så ska jag sätta mig med läxorna som vi fick på en gång. Måste skriva 20st meningar på Hiragana som jag inte kan helt ... aja vi hörs imorrn igen när jag kommer hem från skolan, om jag inte får kvarsittning pga läxan !

3 kommentarer:

  1. Vi tycker att det är kul att följa era äventyr här ifrån Defab spiken. Jättekul att se vad ni har för er :) Kram från spikkärringarna(Ywonne o Emmelie)

    SvaraRadera
  2. annars kan du ju be om en extrauppgift istället, du lär ju vara kung på sånt ;)

    SvaraRadera
  3. vad menar du med det?! haha ^^

    SvaraRadera