7 oktober 2011

Framme i Kyoto

Kan ju börja med att säga att jag är så jävla trött och hungrig !!!

Nu är vi äntligen i Japan, eller vi har varit det ganska länge nu, men det är först nu som vi fått i gång datorerna ordentligt.
Flyget till Osaka var ganska så nice. Marcus och jag hade platser bredvid varandra, men stackars Nicklas landade mellan två sjuka japaner, haha.
Vi lyckades dock få tag i fyra tomma platser så vi satte oss där istället och mös under filtarna. Något som jag inte var beredd på var att till varje plats så kunde man dra upp en liten skärm som man kunde sitta och titta på. Man kunde välja en jävla massa saker som olika slags serier (Big Bang Theory) eller filmer (Kung-Fu Panda 2) och t.o.m spel (Snake!)
Det där satt man med i 9h och 40min, sen så satte jag mig vid min vanliga plats vid fönstret och tittade på alla berg, och det var AWESOME!



När vi landade så var det bara att go with the flow, dvs följa efter alla människor som verkade veta vart man skulle. Vi fick visa en jävla massa papper och prata med en massa japaner innan vi kom ut till själva utgången. Direkt när vi kom ut dit så hörde man ur högtalarna hur de ropade efter oss, så vi fick ju lite panik och började leta efter rätt ställe som vi skulle gå till. Precis när vi börjat röra på oss så kommer en japan springandes med våra namn på en skylt, så vi fick gå efter honom till någon reception och visa vilka vi var.
Eftersom att Nicklas inte ska gå i skolan utan bra är med på semester så var ju inte hans namn med på listan, men med mina och Marcus övertalar skills så lyckades vi få med honom på minibussen.

När vi kom fram till Kyoto med minibussen så släppte de av oss utanför skolan och skolan ligger typ mitt i allt! Men vi hoppade i alla fall ur minibussen och virrade in i byggnaden där vi fick tag i en japan som registrerade in oss på skolan, sedan fick vi ta hissen upp till högsta våningen där företaget Sakura fanns. Sakura är det företaget som har hand om byggnaden där våra lägenheter är.
Japanen som tog hand om oss och hjälpte oss med våra kontrakt till lägenheterna kunde lika lite engelska som alla andra japaner, så vem vet vad fan jag skrivit på nu.
Efter det så slängde vi in våra resväskor i en bil och så körde han oss till lägenheterna i Kitano Heights.

När vi kom fram till våra lägenheter så stanna vi inte så jätte länge, vi lade mest bara in våra grejer och bytte om (för det är riktigt varmt här borta). Vi stack iväg på en gång för att leta efter något ställe där vi kunde äta mat, för det var inte jätte mycket mat man fick på planet. Men vi hittade tillslut en restaurang en bit bort från lägenheterna och ja, det var kanske inte jätte gott där ...



Efter det så gick vi hem igen och Nicklas och jag gick och lade oss på en gång, vilket ledde till att vi vaknade vid 23.30 på kvällen typ. Så jag satte mig lite vid datorn då och skrev till syrran att jag var framme och att allt var okej, efter det så hoppade vi i säng igen och väntade på att det skulle bli morgon.

Nu så har vi vaknat igen och medan jag skriver det här inlägget så sitter Nicklas och Marcus och tittar på en karta om vart vi ska gå för att hitta GOD mat och vart vi kan få tag på lite grejer till lägenheten.

Nu ska jag i alla fall gå och få i mig lite frukost, hoppas ni sover gott där borta i det kalla landet, hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar