22 oktober 2011

Karaoke bar är helt galet!

Så efter skolan igår (fredag) så stack jag och några från skolan iväg och åt mat i en liten restaurang. Jag beställde en skål med en massa kött, lök och ris. Det låter kanske inte som mycket, men man vart faktiskt mätt på det och det var ganska så gott med.
Efter man beställt maten fick man det nästan på 2min, så det är inte som i Degerfors när man sitter och väntar på maten i 30min på t.ex. Thai Wok.


Efter det så stack jag, Nicklas, Marcus, Fredrik, Camilla och Anna iväg till ett slags köpcentrum som var både utomhus och inomhus, lite svårt att förklara. Anna hade tydligen varit där tidigare i veckan och hittat en anime nörd butik, så jag vart ju helt YEAH när jag fick höra det, haha.
Vi gick väl runt där inne i nästan 1h och bara tittade på grejer, tillslut så köpte jag en skiva från anime'n K-ON som jag älskar (var andra skivan jag köpte nu, den första köpte jag i Tokyo).


Efter att vi gått runt där i nästan 1h 30min så var det dags att gå tillbaka till skolan, för vi skulle träffa några andra från skolan där och sedan sticka iväg till en Karaoke bar. Vi var de första som kom dit, men under loppet av en halvtimme så hade vi gått från 6st till 27st. Så när vi gick genom gatorna i Kyoto så kan man ju säga att folk stirrade lite extra på oss, haha.


När vi kom fram till Karaoke baren så fick vi vänta i kanske 20min innan vi fick gå in, vi var så många och så vi visste ju inte hur mycket allt skulle gå på, men vi hade skickat in 2 personer som skulle prata med dem som jobbade där. När de kom tillbaka så berättade dem att vi hade fått ett Party room som kostade 250kr/person och man fick beställa in hur mycket "dricka" man ville gratis ... det fick folk att bli, ja, GLADA , hahaha.

Rummet var riktigt stort, vi hade kunnat få plats med kanske 10st till där inne. Rummet hade t.o.m. en liten scen som man kunde stå och sjunga på.
I början så var det inte så många som ville sjunga, men ju mer öl det kom in, desto fler personer gick med på att stå där på scenen och skämma bort sig. Jag behövde ingen alkohol för att skämma bort mig dock, utan jag valde Aqua - Doctor Jones och hoppade upp på scenen med en som heter Thomas och "rockade" loss. Den var kanske inte så populär, men jag vill gärna tro att det var den låten som gjorde så att alla gick igång, haha :D







Efter några timmar så började japaner gå förbi vårt rum och titta in genom fönsterna, fulla och glada som alla var så vinkade vi till dem och och försökte få in dem till oss för att sjunga lite ... och det funkade! Jag vet inte hur många japaner vi lyckades få in till oss och sjunga, dansa, dricka, ta kort och bara vara allmänt galna, men det var kul som fan i alla fall.
Så här höll kvällen på från att vi kom dit tills jag och Nicklas stack hem vid 01.00. Marcus hade så kul så han ville stanna kvar lite längre.
Nicklas och jag började gå till tunnelbanan efter som att bussarna hade slutat gå, men när vi kom fram dit så hade de stängt tunnelbanorna med, så Nicklas tog initiativet och vinkade till oss en taxi som fick köra hem oss.







Jag måste säga att den här kvällen som jag hade igår är nog en av de bästa någonsin, fy fan vad kul det var, och jag hoppas att det inte var den sista! :D

1 kommentar: