7 oktober 2011

"Life" räddade mitt "liv"

Sådär, kom precis tillbaka från första riktiga turen i Kyoto.

Idag så gick vi ut med ett uppdrag: MAT och sen en madrass till Nicklas (inte lika viktigt, haha). Så vi började med att gå genom templet som ligger precis bredvid vår lägenhet. Var riktigt mysigt faktiskt, precis som man sett på bilder, satt dock en massa gamla gubbar och tittade på oss turister som sprang runt och tog kort på allt.
Sen gick vi vidare, förbi där vi åt den "goda" maten igår och sen vidare nedför gatan. Nicklas och Marcus som hade kollat i förväg vart vi skulle fick visa vägen, jag tänkte inte mer på det utan gick bara efter.
Så vi gick förbi butik efter butik, blev nästan påkörda av bilar, cyklister och även av några japaner som sprang förbi en. Men tillslut efter typ 1h 30min så kom vi fram dit vi skulle, men köpcentrumet som vi skulle till fanns inte där, så jag frågade vad det hette och vad de hade sökt på egentligen; då svarar de att vi skulle till "City Hall" .... Jag som var helt slut och hur hungrig som helst gjorde en facepalm och förklarade att det inte var något jävla köpcentrum, sen så brast vi bara ut i skratt och bestämde oss för att gå till ett stort hus som hette "Life" istället.




Så vi vände om och fick gå tillbaka en bit innan vi kom till Life huset igen. Det var fyra våningar på huset och olika grejer på varje våning. Längst ner var vi inte, för det såg ut som någon slags parkering, men på andra så var det en matbutik, på tredje våningen fanns det kläder och längst upp fanns det saker som man behöver i hemmet och MCDONALDS !!!! Seriöst, aldrig blivit så glad över McDonalds förut, sprang nästan dit, haha.
När vi kom fram så att de i kassan kunde se oss så såg man deras panik. Tjejen som stod i kassan först fick sån panik att hon ryckte tag i en annan som stod där och ställde henne i kassan istället. Den nya tjejen som stod där nu såg helt förvirrad ut tills hon fick syn på oss och man såg att paniken kom över henne med. Men vi gick fram och försökte förklara vad vi ville ha genom att peka på bilder osv, efter en stund så fick vi våra utsökta hamburgare.

Efter vi ätit klart så gick vi runt på övervåningen och så köpte lite saker. Jag köpte en lila handduk och Nicklas köpte en kudde och en madrass, (så att han slipper dela säng med mig inatt med).
Sen började färden hem igen. Om folk stirrade på oss när vi gick till Life så stirrade de nog mer när vi gick hem med en stor jävla madrass, haha.



Men nu efter 5h så är vi hemma i lägenheterna igen, så nu ska vi sitta och ta det lugnt innan vi sticker ut igen. Ska göra en liten lista på vad som egentligen behövs här nu, för har inte så mycket i mitt kök om jag ska vara ärlig ... har dock en massa chopsticks, haha.

Skriver kanske mer sen igen om jag orkar, nu ska jag försöka duscha, japp "försöka".


3 kommentarer:

  1. Haha, "City Hall", jag dör. Vad är det för puckon du hänger med egentligen?

    SvaraRadera
  2. Haha jaa eller hur?
    De är fan helt jävla crazy! Men som tur har de ju mig, så vi borde ju överleva, hoho ^^

    SvaraRadera
  3. Va fan vi kom ju till ett köpcenter till slut som va åt det hållet

    SvaraRadera