21 oktober 2011

Fredag and i love it

Nu så är det äntligen fredag igen! Just nu sitter jag och gör det sista på läxorna som jag har tills idag, det är några ord på japanska som vi ska komma ihåg hur man stavar till på Hiragana, är inte jätte svårt (för dem som kan, suck),
Efter skolan idag så har vi planerat att gå ut och äta och sen hitta på något annat med vissa personer från vår klass och några personer från en annan klass (bara svenskar vad vi vet just nu). Så Nicklas sticker ifrån min lägenhet runt 16.00 så att han hinner med bussen som går till skolan 16.12, så när vi slutar idag så borde han stå utanför och vänta på oss; dvs om han inte virrar bort sig igen, haha.

Imorrn så har skolan fixat så att vi kan åka till ett ställe norr om Kyoto (om jag fattat det rätt) där det är en eldfestival på kvällen. Men detta skriver jag nog mer om innan jag sticker iväg imorrn eller när jag kommer hem från festivalen. Den här gången så har jag laddat min kamera, haha.

Nu ska jag äta lite frukost innan jag dör, det får bli två mackor med ost och en skål med flingor igen ... finns inte så mycket mer man kan ha till frukost här ju :(

2 kommentarer:

  1. men ek, köp lite ägg och stek för fan! (eller koka)

    SvaraRadera
  2. va kul att ni ska träffa andra svenska människor! Hoppas du har det bra :) puss puss

    SvaraRadera