19 oktober 2011

Tredje dagen i skolan

Nu snart ska jag sticka iväg till skolan igen. Det är redan onsdag och dags för den tredje lektionen.
Det var lika mycket läxor igår som det var i måndags, men den här gången gick det lite lättare. Jag är lite trött på att man måste skriva 20 meningar, för det tar sån tid efter som att jag inte hade lärt mig Hiragana innan jag åkte hit, men tack vare läxorna så har jag börjat lära mig dem lite.

Det tar ca 30min med buss till skolan och ca 40min när man ska åka tillbaka, så de senaste dagarna så känns det som att man bara har: Vaknat, ätit frukost, åkt till skolan, kommit hem från skolan, ätit mat, gjort läxorna och sen sova. Idag är första dagen som vi inte åker tidigare för att fixa något innan skolan, så idag har jag hunnit med lite mer (gick upp vid 8).

Men nu ska jag titta lite på internet och sen så sticker jag och Marcus iväg till bussen, fortsätter skriva om Tokyo när jag kommer hem idag tror jag, för det hände mycket mer där !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar